Treningstilbud i Ankerskogen

Vi arrangerer faste gruppetimer både i treningssenteret og i vann. Personlige trenere sørger for at du får best utbytte av treningen din.

Personlig trener

Våre personlige trenere er utdannet på Norges Idrettshøyskole og hjelper deg med å tilrettelegge treningen slik at du når dine mål. Mindre risiko for skader, motiverende mål og kunnskap og trening og helse er blant mange ting en personlige trener på Ankerskogen kan hjelpe deg med.

Ring 62 56 18 65 eller kom innom Ankerskogen for mer informasjon.

Gruppetimer i sal

Vi har mange ulike treningstilbud for deg som liker gruppetimer med motiverende instruktører. Les mer om våre ulike gruppetimer nedenfor.

GladPuls

Timen hvor puls og styrke møter hverandre med et smil. timen har 3 – 4 pulstopper med styrke mellom disse.

Omnia Studio

Fra trent til veltrent! En intervallbasert økt hvor vi har stasjoner i OMNIA-buret, på Skillmill møller og Skillrow romaskiner. Minst 10 stasjoner hvor vi er fra 1 til 4 minutter, med ulik intensitet og ulike utfordringer for hele kroppen. Fokuset er å øke utholdenheten og utfordre kraften over tid, slik at du forbedrer din egen motor og Power! Du blir i tillegg utfordret på stabilitet, koordinasjon og hurtighet. Varighet 60 minutter.

SpinningBasis

En time for deg som ikke har trent så mye spinning tidligere. Her kan du få hjelp til å få stilt inn sykkelen riktig, god innføring og gjennomgang av teknikk. Timen passer for alle som ønsker en god utholdenhetsøkt.

SpinningHard

Hard spinntime, hvor det blir mindre teknikk gjennomgang enn basis – timen. Fokuset er høy intensitet, hvor målet er å forbedre utholdenheten / vo2max. Timen passer for deg som har vært på spinn time tidligere, og alle som ønsker en hard utholdenhets time.

Styrke m/stang

Utholdende styrketime hvor vi stort sett jobber med stang og manualer.

Slyngetrening

Gruppetime med slynger. Vi jobber i serier med ulike øvelser på hele kroppen Hovedfokus er økt styrke, økt bevegelighet i ledd, balanse, og noe utholdenhet. Timen passer perfekt for deg som ønsker å bli sterkere uten å bygge muskler, eller for deg som vil forbedre balansen, samtidig som du trener styrke. Timen er perfekt mage – og rygg trening.

Zumba

Dette er en morsom og effektiv dansetime som passer for alle. Timen kombinerer latinsk og internasjonal musikk og er inspirert av dansestiler som salsa, cumbia, merengue, reggaeton m.m. Her får man brukt hele kroppen og det er utrolig gøy. Velkommen til Zumbaparty!

SeniorBasis

Trening til musikk hvor økta innledes med en liten kondisjonsdel. Resten av timen har fokus på bevegelighet, styrke, stabilitet og balanse.Tilpasset deg som er over 60 år.

SeniorPuls

Drivende trening til musikk, med utfordringer for kondisjon, styrke, bevegelighet og balanse. Tilpasset deg som er over 60 år. En times program som legger vekt på bevegelsesglede og variasjon. Uten hopping men med godt humør!

Yoga

Timen er for alle. En dynamisk time hvor alle øvelser flyter inn i hverandre. Noen øvelser er dynamiske, andre er statiske, andre igjen helt flytende uten grenser. Pusten er ledende og binder det hele sammen. Timen er «fri». Øvelser og teknikker er hentet fra ulike yogaformer. For at det moderne mennesket skal nå frem til velvære, er det nødvendig med regelmessig trening av kropp, sjel og tanke – her og nå. Du får trent styrke, bevegelighet, balanse, koordinasjon og tilstedeværelse. Dette kan hjelpe til økt kroppsbeherskelse, løse opp spenninger som igjen vil gi deg ny energi og en god følelse i kropp og sinn. Timen er relativt krevende fysisk, men krever ikke annet enn at du er nysgjerrig, leken og til stede, slik at den fysiske kroppen jobber sammen med det mentale. En time hvor du kanskje må ut av komfortsonen i korte perioder, men det gir deg godsonen i etterkant.

Tabata

Trening som utvikler både styrke, kondisjon, spenst og balanse. Treninga gjennomføres etter intervallprinsippet med 20 sekunder arbeid og 10 sekunder pause. Totalt 8 runder per øvelse og 8 vanligvis øvelser.

Pilates/stretching

Trening som utvikler stabilitet og kroppskontroll. En form for styrketrening med rolige bevegelser og pusteteknikk. En gunstig treningsform for korsrygg, mage/buk og bevegelighet. Pilates er for alle, med eller uten erfaring med slik trening.

Kom i form

Trening som utvikler styrke, balanse og kroppskontroll, med fokus på mage, setemusklene, lår og rygg. Vi jobber med egen kroppsvekt, strikker, stor ball, bosuball og frivekter.

Gruppetimer i vann

Med svømmehallen i Ankerskogen kan vi tilby unik trening i vann som er en mer skånsom trening og god variasjon til vanlig saltrening.

VannPuls/Mix (uten svømming)

Timen foregår i vårt 25-meters basseng med hev/senk bunn delvis på dypet. Dette er en kombinasjonstime hvor vi bruker hjelpemidler som flytebelte, flytepølser og vannspinnsykler for å skape en effektiv og morsom time, uten svømming. Vannet gir med sin oppdrift en følelse av letthet i kroppen samtidig som det skapes motstand i alle retninger. Skånsom trening med god treningsverdi for hele kroppen hvor du jobber ut fra eget utgangspunkt sammen med andre, ledet av en motiverende instruktør.

VannBasis

Trening til musikk på «grunna» i hovedbassenget. Effektiv trening med fokus på styrke, smidighet, balanse og kondisjon. Treningen passer for alle. Super aktivitet for deg som må ta hensyn til rygg, hofter, kne eller ankler – og for deg som vil komme i form og variere treningen. Vannets oppdrift og motstand gir treningseffekt og bevegelsesglede. Programmet inneholder øvelser for hele kroppen og for humøret!

VannVarm

Denne trening er generell rolig trening med fokus på balanse, stabilitet og trening rundt leddene. Treningen foregår i 33 grader varmt vann og kan spesielt anbefales for de med fysiske eller psykiske plager.

VannVarmPuls

Denne treningen er for deg som vil trene i de samme omgivelsene som i VannVarm, men med høyere intensitet og utfordringer, slik at pulsen blir høyere og pusten kraftigere. Her skal du prøve å utfordre deg og ha et kraftigere driv gjennom timen. Også her vil du utfordre balanse, stabilitet og trening rundt leddene. Treningen foregår i 33 grader varmt vann og kan anbefales for de fleste, også for deg med helsemessige utfordringer.

VannSpinning (timen er pr. dato ikke aktiv)

Hard og effektiv spinning time i vann. Vannet gir en følelse av letthet i kroppen samtidig skapes motstand i alle retninger. Dette er trening hvor både toppidrettsfolk, mosjonister, folk i dårlig form eller syke kan trene og få samme utbytte. Vannet kjøler også kroppen ned, så anstrengelsene ikke kjennes så godt, dermed klarer man å jobbe enda hardere i vann enn på land. En inspirerende og morsom time.

Pilates i vann (varm)

En effektiv treningsform i varmt vann som kombinerer bevegelse, pust og bevissthet. Pilates i vann styrker kjernemuskulaturen og gir bedre muskelkontroll. Treningsformen passer alle aldersgrupper. Pilatestrening gir lange og fleksible muskler, bedre holdning og kroppsforståelse. Konseptet utvikler styrke og fleksibilitet. Øvelsene aktiviserer hele kroppen med unike fysiske bevegelser. Øvelsene i det varme vannet vil hjelpe til å motvirke smerter i muskler og ledd.

Suppama – trening

Vanvittig gøy og effektiv trening – på Suppama-brettet. SUPPAMA – Den nyeste vanntreningstrenden i verden! Trening på en matte, oppå vannet. Effektivt, morsomt, og garantert noe du har aldri prøvd før!

Suppama Yogafunc

Yoga-inspirert trening – på en flytende matte! Tren balanse, kjernemuskulatur, fokus og konsentrasjon på en ny og spennende måte! Dette er en treningsøkt som foregår i basseng på et flytende brett, såkalt SUP brett. Øvelsene er hentet fra yoga, -enkle yogaøvelser som lar seg gjøre på en SUP brett. Timen er leken og morsom. Mest sannsynlig faller du ut i vannet en eller flere ganger i løpet av de 45 minuttene timen varer. Her får du virkelig utfordret konsentrasjonen, balansen og kjernemuskulaturen din! Instruktør Agata

Aquatlon